Tuesday, February 22, 2011

Bebudak yang nak peksa aku pulak yang terOVER cuak.

selamat hari Selasa semua!


jemm...otak tengah jemm..mental block..ceit boleh pulak cikgu yang mental block kan...
so, hari ni hari first budak-budak aku amek phase 1 punya test..kire takda la dengar suara aku terjerit jerit kat dalam kelas hari ni. kalau tak memang selalu ah dengar kemantapan vokal aku ni dok menjerit...sampai semua orang pon dah lali ah ngan suara aku..perghh..soriii yerr cecekgu sekelian..sayer tak bermaksud nak merampas takhta...cuma ter...over lantang sikit jah..hahahaha.


minggu ni memang boleh la aku bersenang lenang sikit...tak payah nak buat revision apa-apa..masa lapang cam ni ah boleh main tenet puas-puas..kalau tak jangan harap ah..tak sempat kot nak bukak laptop. lepas minggu test ni, aku dah busy balik kot. ye ah..mananya dengan nak speed up budak-budak tu punya silibus lagi..nak marking paper lagi..nak arrange kelas pemulihan protim lagi..tu tak termasuk tuition punya kerja lagi tu..paling nervous dalam bulan Mac ni ah..ada fasi yang akan pantau budak-budak LINUS pulak...itu lagi ah memeningkan hootak aku...boleh tak selama 2 minggu ni aku tak peduli langsung kat bebudak LINUS..aku ajar budak normal jerr..budak LINUS aku just bagi worksheet suruh dorang buat...kejam tak?


so untuk minggu depan aku dah bajet ah..nak standardise kan keadaan tu..means dalam masa sejam dalam subject aku tu aku kena bahagi masa sama banyak..ajar budak normal ngan budak LINUS sekaligus..susah beb..aku tak reti nak handle depa...harihari aku doa supaya dipermudahakn segala kerja-kerja aku kat sekolah tu..bukan nak berlagak la..tapi aku dah mula rasa tekanan macam mana nak jadi seorang cikgu. cikgu yang baik bukan setakat mengajar subject kat sekolah, tapi cikgu yang baik ialah cikgu yang dapat membantu mendidik anak murid baik dari segi akademik dan jugak akhlak...perghh dah macam ahli politik pulak aku kan..


aku ada berniat nak bantu students aku yang betol-betol lemah dalam subject. kalau dorang willing nak jumpa aku after school period pon aku sanggup tunggu. niat aku cuma satu je la nak ubah presepsi orang sekeliling yang katanya budak-budak kalau dah duduk kelas akhir tu semua nya kurang cerdik. salah kot. kalau nak tahu..budak-budak kelas akhir tu la yang aku nampak semangat nak belajarnya..yang selalu datang jumpa aku time habes sekolah tanya topic-topic yang tak paham. alhamdulillah..aku harap dorang akan stick ngan attitude yang macam ni sampai bila-bila pon.


bebudak yang terpilih untuk jadi anak murid aku..bahaha naseb korang ah, dapat Chekgu garang
cam aku ni..


satu lagi..sekarang ni aku dah pandai tau berdoa untuk students aku. aku harap untuk paper Math dorang besok, dorang akan perform very well. satu cabaran jugak la kat aku bila kena mengajar Math sekarang ni. at the same time jugak,  aku pon nak tahu samada apa yang aku deliver selama ni sampai tak kat dorang..kalau tak sampai jugak..nampak gayanya kena cari pendekatan lain la.


ogeh lah..cukup untuk update hari ni..next time kita storymorry lagi.


tata!
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

No comments: