Tuesday, April 12, 2011

Segmen : Jujur "Aku MATA DUITAN!!"



salam all.


hari ni feeling rasa macam nak join segmen pulak. acctually banyak gilaaaaa nak story-morry kat sini, dari cerita yang kontroberxi sampai la yang dah baxi. tapi malas lagi la nak cetuskan kentroberxi baru, maka-nya kita alih perhatian join segment.


well segment ni datangnya dari Cik Maira Queen. info tambahan sikit pasai Maira ni yerr, Maira adalah salah seorang gang KBU gak. baru-baru ni pon aku ada buat entry pasal Maira boleh kelik SINI kalau nak tengok.


segala terma dan syarat berwajib boleh kelik kat SINI pulak. ok jom kita mula..*sedang menjujurkan diri menjawab semua persoalan.


1. Kenalkan jantina blogger dan mengaku ya atau tidak anda seorang Mata Duitan.

Nama aku erin, and of course I'm a gal yaww. Mata duitan? err agaknya la kot. eh tak tak..saya memang Mata Duitan.


2.Nyatakan kau ni mata duitan yg bagaimana??kau kaki kikis ke??kau pandai cari duit sendiri ke??kau hnya tau mintak duit dekat mak ayah kau??

well basically aku memang la mata duitan. tapi takda la sampai nak jadi kaki kikis pulak kan..kaki aku dah elok kot, buat apa nak kikis lagi? selalunya orang ja yang kikis duit aku. aku pon kadang-kadang TERpow jugak aa duit orang. TER ok TER...tapi pow pon beragak la wey. kalu orang pelawa memang aku pow la. tu pon kalau pow aku masih mengekalkan ciri-ciri malu nak pow ok.

sekarang ni aku dah berkerjaya (berkerjaya laaa sangat kan...haktuiiihh) jadi kurang la ektibiti mengepow duit ibu bapa. err seingat aku la kan..aku tak mintak pon kadang-kadang abah aku bagi gak..err itu pon dikira pow jugak ka??  bukankah orang tetua pernah berpesan "rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari" dah orang kasi aku hambek je la..boleh gak tampung-tampung minyak keta aku dan tampung ektibi berpoya-poya bersama teman sebaya.

aku ni jenis mata duitan yang baik *sambil dua tangan rapat di dada, mata ke atas*. sumtimes aku tak kesah sangat bab duit-menduit ni. bukan nya aku selalu keluar berpoya-poya pon. kalau tak dak duit aku senyap je la, tapi kalau berduit sikit aku laa yang paling gila. sekarang ni aku rasa aku perlu bermata duitan jugak la..serius aku cakap. orang yang study ngan orang yang kerja sama jaa situasi. aku dulu pon time study kena gak tampung minyak transport sendirik, makan lagi. now dah keja pon macam tu jugak kot. situasi tetap tak berubah. yang baiknya pasal aku ni laa kan, aku tak da la nak kikis duit orang sangat-sangat. bagi aku, aku lebih selesa pakai duit aku sendiri. hentah la..duit sendiri lebih terjamin kot.


3.Adekah kau setuju dengan ayat ni."Aku  tak kisah hidup susah mcm ni..asalkan bahagia" dan ayat nie "Aku tak kisah hidup sederhana pon asalkan aku bahagia."

setuju laaaaa. tapi aku lagii setuju ngan ayat yang "Aku tak kisah hidup sederhana pon asalkan aku bahagia."


4. Nyatakan alasan kau jika kau setuju atau tidak setuju dgan ayat2 di atas.

sebab sekarang hidop aku pon sederhana jepp, bahagia jugak. aku takot aaa kalau-kalau aku kaya nanti tetiba pulak aku berubah jadi riak ka apa ka..dalam kubuq naya kena seksa beb. buat apa bahagia kat dunia, tapi nanti derita di akhirat...hishh tak mao la..biaq aku macam ni pon takpa.

bab susah tapi hidop bahagia tu aku tak berapa nak berkenan kot. err macam mana nak cakap yehh, hidop sekarang banyak main duit. aku tak jamin sangat la kau boleh bahagia kalau hidop tanpa duit. aku tak bermaksud duit boleh membeli kebahagiaan. tapi dah terbukti kot yang mana sesebuah institusi kekeluargaan berkemungkinan tinggi akan runtuh disebabkan masalah kewangan. heyh pattern sekarang ni kan..suami isteri pon sanggup meninggalkan pasangan demi nak mengejar kekayaan kot. jadinya..sedikit sebanyak aura duit tu mempengaruhi kehidupan setiap insan.


hookeyh I'm done. as usual aaa kena la tag 2orang member blogger.


Tag : Hadi Pelera, Encik Angah.


kbai!
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

8 comments:

angah said...

hahahahha boleh tara 2..

Muslimah Optimis said...

hahahaha.. mata duitan rupanya sahabat gua..hihihi.. gua pun mata duitan beb..hihihi... tapi cari duit sendiri la.. hihihi

hadiee said...

adakah org yg ditag perlu buat entri pasai topic ni?

Erin Azizan said...

@angah
boleh jaa...manusia kan bnyk pattern

Erin Azizan said...

@MO
mata duitan tak menyusahkan org tak pa kot...gua pon cam lu gak la..jgn senang ja nak kikis duit org oit

Erin Azizan said...

@hadiee
buat pasal topic ni la based on given question

Muslimah Optimis said...

hahahaha..erin.. dan gi no jengok blog b4 pi sekolah..i respek la sama cikgu erin..hihihi... tu la nak kena keja kuat la baru dapat gaji 10K sebulan..hihihi..

Erin Azizan said...

insyaallah kena keja kuat. sedang berusaha la ni..ekekek..saja tergerak hati nak check pagi td b4 pi skolah...kebetulan smlm tak berapa buleh tidoq sngt aaa risau