Thursday, May 19, 2011

Kadang-Kadang Guru Pun Manusia Biasa.

kebiasaannya seseorang yang bergelar guru atau cikgu merupakan individu yang paling dipercayai oleh setiap pelajar ataupon murid. setiap kata yang dituturkan oleh guru akan sebulat-bulatnya dipercayai oleh murid. setiap butir bicara seorang guru dianggap fakta oleh murid-murid. jarang sekali terjadinya kes dimana murid meng-argue keterangan dari guru. pekerjaan guru itu sendiri adalah untuk mendidik. dan seharusnya la seseorang guru itu perlu mempersiapkan dirinya dengan seberapa banyak ilmu yang mungkin.


sila abaikan ayat karangan espiem diatas..aku tau bunyik ayat macam orang nak amek peksa ja.


Situasi : Semasa di dalam Kelas BM Tahun Satu,


Yusof : Cikgu, kaki botol tu apa?

kaki botol tu pon taktau ke??? kamu ni takda daya imaginasi yang kreatif la Yusof..kemon la cerr pikior kreatif sikit. kalau la aku boleh jawab camtu kan. bukan aku taktau jawapan dia, saja ja nak suruh si Yusof ni berpikior sikit hasyik nak tanya jerrpp padahal ni time peksa kot..hisshh takpe la mai kita bantu dia sikit.


CikguErin : Kaki botol tu orang yang suka minum arak. demmmm patotnya aku cakap orang yang suka minum minuman keras LOL. faham tak? 


Yusof : angguk tapi still tak berganjak dari tempat aku. 


CikguErin : emm pesal lak ni..awat la dia tak pi lagi?? Kamu faham tak apa yang Cikgu terang tadi? ermm kamu tahu arak tu apa?


Yusof : geleng kepala err Arak tu apa Cikgu?


CikguErin : ah sudah..mati aku cemana nak bagitau ni?silap explain boleh jadik ustazah pulak aku nanti..Arak tu minuman yang memabukkan. kalau kita minum, otak kita kan jadi gilaa..sebab tu Tuhan tak bagi kita minum arak. kalau dah mula minum kita jadi ketagih..bila ketagih mula la kita nak kena minum selalu. bila kita dah minum selalu itu yang orang panggil kaki botol. 


Yusof : ternganga lantas berlalu pergi sambil mencatatkan sesuatu di dalam buku nota beliau.


caption: Yusof tiada disini.


berdasarkan explaination aku yang sangat panjang lebar tadi aku rasa Yusof mesti berpuas hati kan..sebab tu la dia sampai ternganga and then tak argue langsung point aku. ha ha ha....aku rasa lepas ni kena kepit Besta selalu la. kalau ada lagi situasi yang macam ni boleh gak aku refer.


huwaaaaaaaaa pelisss tukarkan saya mengajar Science atau Math sahaja..tobaattt aku tanak ajor BM dah!!!!



TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

4 comments:

JIJI YU said...

muahah...senang je tu nak jawab soalan2 maut cenggitu

H Y D E said...

nanti yusof pasti akan appreciate hang bila dia dah besar, sebab hg yang ajar benda baru untuk dia macam situasi kat atas ni.

p/s : i an erin azizan pulokkk ~_~

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

pakat dok tongkat dahi tu dalam gambaq...

penin pa?

haha

ArulchelseA said...

mencabar mngajar pra lg..tk pahamnya tahab gaban..