Wednesday, October 19, 2011

Bila Kesesatan Mintalah Petunjuk Dari PenciptaMu.





syukur alhamdullilah, selama setahun aku suffer sekarang baru aku rasa tenang. walaupon hidup aku masih terumbang ambing tapi sekarang aku rasa lebih sempurna berbanding dulu. dan lebih dekat dengan yang Maha Pencipta. saat aku dalam kesesatan, Dia selalu ada menunjukkan jalan. cuma aku yang terlalu buta untuk memilih jalan sepatotnya. aku tak pernah menyesal sebab amek masa selama satu tahun untuk nak recover hidop aku. malah bersyukur lagi ada laa. at last aku jumpa jugak jalan yang sepatotnya aku tempuh.



terima kasih pada dia yang tak henti-henti mendoakan untuk aku. aku tau sejak dulu lagi dia selalu panjatkan doa untuk aku berubah..untuk aku kesejahteraan aku, untuk kebahagiaan aku. terima kasih pada mak aku jugak yang selalu ada untuk membimbing aku saat aku hilang arah. dan syukur kepada Allah yang tak terhingga kerana memberi aku peluang yang banyak untuk aku berubah..dari seorang manusia yang hina kepada manusia yang lebih baik.



bertemu secara empat mana dengannya dan berbicara mengenai banyak perkara dalam waktu yang sangat singkat betul-betul buat aku rasa tenteram. at least dia tau yang aku sedang berubah sekarang. bukan satu benda yang mudah untuk mengaku kejahilan dan kebodohan kita depan orang, tapi aku berjaya buat benda tu dalam keadaan yang sangat santai. dia jugak hampir memikirkan benda yang sama seperti aku. katanya "mungkin Tuhan mahu aku kembali mengingati-Nya" aku mengaku yang aku dah lama sangat hidop dalam kesesatan dan masanya untuk berubah.



aku cuma mengharapkan yang Tuhan akan menetapkan hati aku supaya tidak kembali ke masa silam yang hitam sesungguhnya masa lalu aku, adalah pengajaran yang tak kan aku lupa sampai bila-bila.
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

2 comments:

SoLy SoLicious said...

papepun sentisa bertawakal pada Allah ye :)

mikro_kokus said...

Alhamdulillah...... ^_^