Thursday, March 22, 2012

Ikan Bakar Ikan Kukus, Aku Memang Kena Kurus!

al kisahnya pada suatu malam nan indah sewaktu di bulan febriwari tatkala bulan tidak mentampakkan dirinya aku dan dia duduk-duduk sambil mengeshare lappy..memasing sibuk nak tunjuk itu dan ini kat dalam fb. al maklumlah dah lama tak jumpak opkos la banyak yang perlu disharekan. sampai la satu ketika tatkala dia membrowsekan semua wall photosnya. jarinya terhenti pada satu gambar yang sangat nostalgia. nostalgia kerana pada sekeping gambar itu terdapat cerita bahagia di dalamnya. aku curiga. dalam banyak-banyak gambar kenapa gambar itu yang dipilihnya?..dalam banyak-banyak manusia dalam gambar tu jari nya hanya di point kan ke arah aku. aku yang dulu.. komennya ringkas dan padat tapi terbakar jugak la kalori aku yang mendengar ni. tiba-tiba ja aku rasa seperti ada semangat baru..dan tiba-tiba jugak aku rasa seperti terjaga dari tidur yang sangat panjang...alamak ayat dah masuk ayat novel ni...choiii...okay mesti semua nak tau gambar apa kan..let me share this pic...




nak tau dia komen apa time tengok pic ni... tengok ni your peha..it's so small. perghh perghhh dalam hati..as-sabarul minal iman ja la..haha tapi kena tima kasih kat dia jugak aaa kalau dia tak komen macam tu sampai la pon aku macam tak kesah sangat la about my weight ni. well kat picture tu siap stated tarikh and time..and this picture was taken at Kuala Perlis.


lepas tengok gambar ni aku rasa terus berkobar-kobar nak get in shape balik. i have to work out..very hard la nampaknya.. i dun care about foods anymore. tu la padahnya dulu ikutkan hati sangat..putus harapan nak hidup la..putus asa dengan diri sendiri la..putus kasih la..putus harapan laa sangat depressed kot time tu. kena pulak aku ni emotional eater..padah aaa...semua aku hadap. paling best lagi time tu aku dah balik dok kat Penang ni..tahu ja la kan Penang ni syurga makanan...mana-mana pegi pon kompom ada makanan sedap-sedap. kononya dulu ni..nak balas dendam aaaa makan semua makanan yang aku tak penah dapat kat Perlis.and now aku dapat laa natijahnya sebab makan sangat. seingat aku dah setahun lebih jugak aaa aku tanggung berat badan berlebihan ni.


tak kesah la macam mana pun. janji aku dah ada kesedaran nak kurus balik. petua aku mudah ja no more nasik. aku memang dah ditakdirkan tak buleh makan nasik gamaknya. dulu time aku giat berdiet memang aku tak makan nasik langung. makanya aku guna pakai balik aaa formula yang sama tapi ada add on sikit..kena aa heksersais..jogging, aerobik,skipping,buat senaman ringan. pada masa yang sama kurangkan makan..seriuss aku memang kurang makan dah.. i only eat fruits especially green apple and plain water, tengah hari secawan nestum tu pon aku bancuh cair supaya tak rasa manis langsung....yerksss memang nak muntah aaa menu yang aku modified ni..tapi nak buat macam mana terpaksa aaa Beauty is PAIN you know.







and last but not least aku jadikan diri aku sendiri yang dulu laa sebagai pembakar semangat. moga-moga terbakar la segala lemak-lemak yang ada ni...aminnn!


#let me share ada sorang ni dia jadi pembakar semangat aku jugak..nak tengok cita succes macam mana dia buleh kurus boleh klik Diane Sera perghh gilaaa kot budak ni work out..cita terbaru dia nak flat kan perut dia lak in 3month..so gud luck girl!
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

7 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

bekobar-kobar kami nak kurus sama....

aDisH.sHidA said...

beca pak ahmad anta pomen
lepas baca nak komen


waaaaaaaaaaaaaaah 4 tahun lepas...berat kita sama ke erin..

caiyok caiyok

kiera'sakura said...

gud luck tp jgn smpi skit pulak tau...

juicy X said...

WAAAAA KAMI TERASAAAAAAA

Cik Yana said...

Cik Yana pun tengah usaha nak turunkan berat badan ni. Sejak dah kerja, naik 3kg da. Memang la tak nampak gemuk sangat, tapi terasa diri ni cam berat. Uwaaa~

JOM PILIH CASING HANDPHONE COMEL ^__^

AyieNa Nur said...

u can do it!! go gurlll.. =D

misznanarizal said...

nk kurus jugak la...lepas breakup ni da single xde org ajak teman mkn mlm da..leh la diet =))