Monday, December 3, 2012

Mak Ngah Suka Pakai Baju Kurung, Ya Memang Aku Anak Sulung!


SIFAT ANAK SULUNG

1) ANAK MANJA EMAK ♥
Sebab apa-apa pun mesti dia
akan diutamakan oleh ibu.

2) ANAK DEGIL
Anak pertama dikatakan lebih
degil, keras kepala dan tidak
mendengar kata. Semua dia

aje yg betul. Dlm ramai-ramai
adik beradik dia aje yg betul.
Kemahuan dia kuat. Kalau
buat sesuatu sungguh-sungguh.
Kalau tak nak tu, tak nak lah
jawabnya, boleh dipujuk tapi
selalunya tak berapa jalan.

3) TAK PANDAI PUJUK
Memang anak no 1 ni dia tak
pandai pujuk makwe or pakwe
dia.

4) BERCINTA
Dia kalau bercinta, sangat
setia. Sanggup berkorban.

5) HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua
dipegang. Kalau hitam, hitam
lah kalau putih, putih lah. Degil
tak boleh toleransi.

6) HATI
Anak no 1 ni juga nampak aje
keras, tp hati dia lembut. Satu
lagi perangai dia tak boleh
ditegur.

7) BERDIKARI
Very independent. Memang
betul. Tp kalau terlebih
independent pun payah. Mudah
bergaul. Very take care.

8) ARAHAN
Anak no 1 ni juga dia payah nk
terima arahan. Dia lebih suka
buat hal sendiri pendek kata
tak boleh kerja ngan orang.

9) PEMAAF & CARING
Tidak dinafikan anak no 1 ni
pun pemaaf dan caring. Tapi
awas jangan bagi diorang
marah kalau diorang marah
faham je lah.


ok motifff sangat nak mengeshare benda-benda macam ni kan. biasaklah kekurangkan idea tapi disebabkan aku dengki takut #LelakiTanpaRahim mendahului aku dari segi mengupdate belog, maka dengan rasa megah tahap gaban aku pun decide nak buat post ni. 


actually aku dapat benda ni pun dari status memember kat fb. sekali baca tajuk post eh...apadehal aaaa tajuk cemni pun depa nak post...pastu skerol content dia tengok..eh eh macam interesting...sekerol ke bawah lagi....eh eh ni macam best ja ni kalau kopipes...tah macam mana tup-tup aku tengok content semua tu dah tertempek kat sini..awwww bukan salah aku nahhh..kejadian berlaku dalam keadaan separa sedar..so kepada owner yang mengeshare status pasal Sifat Anak Sulung ni tadi..aku mohon izin naa share kat sini...heheh peace yoo!


sekadar maklumat tambahan, semua sifat-sifat yang disenaraikan kat atas tu memang sangat-sangat ada kat aku.   yerpp it's all in meh bebeh! dan yang terpaling aku setuju sekali ialah sifat degil ngan keras kepala tuh...puihhh aku taktau dah macam mana nak bagi lembut kepala aku ni...kalau ada orang juai jus penawar sotong, memang konfirm aku beli dulu.. mana tau kot minum ayaq sotong kepala buleh jadi lembut ka kann...dan paling tak buleh blah aku memang pantang gila ngan orang yang bangkang kemahuan aku. lagi orang kata tak boleh, lagi tu aku tunjuk keras kepala hotak batu aku...kadang-kadang it's okay untuk stick dengan kemahuan diri sendiri. but sometimes untuk stick dengan kemahuan sendiri pun kita kena jugak konsider keadaan sekeliling..benda ni laa yang tersangat aku tak boleh kontrol..huhuhu nak buat macam mana...dah fitrah semulajadi aku kot. 




bimbingi aku tolong... =)


setiap kita tak dilahirkan kedunia dengan keadaan yang sempurna..dan berpegang dengan prinsip itulah maka aku pun cuba dari hari ke hari untuk memperbaiki diri. kadang ada terkhilaf dalam perlakuan tanpa aku sedar, aku mohon agar dikejutkan aku, dibimbingi aku ke jalan yang benar...dan semoga Allah sentiasa merahmati kehidupan kita semua.



#esok suppose turn aku bermorning talk kat unit aku, tapi disebabkan esok selasa makanya kenselll la morning talk aku..tapi aku dah bajet  nak deliver tajuk Pekerja Cemerlang..tapiii tapiii tapiii disebabkan aku punn bukan tergolong dalam kumpulan pekerja cemerlang maka aku kensel jugak tajuk tu...nowww tengah browse cari tajuk yang seswaaiii...any aideya guyss?


TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

2 comments:

IqOne Berth Mcs said...

mohtip pic gedix 2 . Ahakz

kiera'sakura said...

ada yg kena dengan nadh tp ada jugak yg takde sifat tue dlm diri dia. haaa gitu yela nk skodeng diri sndiri kami bukan ank sulung hew hew hew