Monday, July 4, 2011

Belajar Menerima Sesuatu Yang Pahit.




selama 23tahun aku hidop kat bumi tuhan ni...aku dah penah rasa macam-macam. walaupon orang cakap umur aku masih setahun jagung tapi pada aku..setahun jagung ni la yang dah banyak mengajar aku untuk jadi orang yang better di masa akan datang.


honestly aku dah penah rasa bagaimana perasaaannya bila berada di puncak..dan aku jugak dah penah rasa perasaan berada di tahap yang paling hina. tapi secara jujurnya aku suka life yang sederhana. takdak orang kenal dan tak akan pernah amek kesah pasal aku..kalau sekalipon aku terpaksa berada di tempat yang paling hina sekali lagi saat tu, aku rela. sebab mugkin time tu aku tak kan rasa tertekan macam dulu.


aku pernah jugak terpikir kalau la menukar identiti tu sesenang melepaskan hajat di dalam jamban, gamaknya mungkin aku dah jadi orang lain kan sekarang ni. tapi itu bukan caranya..dan aku rasa kalau aku buat macam tu, mungkin aku akan dituduh sebagai manusia yang tak bersyukur rite??


jadi sebelum aku dituduh dengan gelaran tersebut, aku rasa patot berterima kasih untuk masa-masa hina aku tu kan.  yeah betol tu...masa hina aku tu la aku aku dapat tengok dunia yang sebenar, aku belajar untuk bangun balik walaupon susah, aku belajar untuk berubah..aku belajar untuk bersabar dan yang paling penting aku belajar cara untuk menghargai diri sendiri. dan pada aku masa hina aku tu la masa indah yang pernah aku tempuh selama 23tahun ni...untuk itu aku ucapkan syukur, alhamdulillah atas setiap masa yang aku lalui selama ni.


cuma aku harap aku takan leka lagi dengan kehidupan yang akan datang. semoga Allah akan sentiasa memelihara aku...aminn!



TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

4 comments:

saiazuan said...

pahit itu akn jadi sesuatu yg manis :D


cool sabtuday gathering with bloggers http://eleventx.blogspot.com/2011/07/blogger-sports-carnival-2011-with.html

Anonymous said...

hr nie birthday ke>>hepy birthday!!!hehe

oke la tu baru 23..gue nie dah 24 taw..hehe

iPai said...

segala pengalaman akan berguna pada masa akan datang .. !!

LK said...

hmm.. u are what u are.. nothing can change that.. but u can turn urself better.. persetan dengan kata2 yang lain.. pedulikan kutuk hina keji yang tak pernah memahami.. fight for ur own slf.. make ur life worth every tears u shed.. love u yang..