Sunday, July 3, 2011

Teddy Bear Masuk Hutan.

aku nak tanya ni..korang penah tak attend mana-mana kem yang kena masok hutan masa kat U korang dulu? kalau penah, ada tak korang perasan sebelum korang naik bus tu ada la species-species yang konon-kononnya lemah-lembut-gemalai-ayu dok carry teddy bear celah ketiak dia? ada tak?? ada tak??





well secara jujur dan dengan rasa bangga tahap dewa19 aku nak ngaku yang aku penah jepp jumpak situasi situasi yang berkenaan. dari zaman awal-awal aku masuk U sampai la sekarang ni dah habes pon aku still jepp nampak situasi ni lagi. aku rasa korang pon penah nampak jugak kan??


yang paling latest aku jumpak kemarin la masa hantar Abah aku kat satu U ni. actually Abah aku salah sorang tenaga pengajar ko-kurikulum kat U tu. dan kemarin dorang kena pegi masuk hutan untuk buat latihan luar. at first tu aku macam biasa je la sebab dah selalu sangat nampak benda ni..masa tu aku ingat budak ni nak pegi trip lain..tapi sangkaan aku meleset kot sebab aku nampak dia naik bus yang sama ngan bus yang Abah aku organize tu. so maknanya dia salah sorang student yang akan pegi trip masuk hutan tu la.


dari situ aku pon start la kepochi tanya Abah aku kali ni trip masuk hutan part berapa yang join. Abah aku cakap ni part one. dalam hati aku..oh patotla budak part one rupanya. gamaknya dia tak reti nak beza lagi kot antara trip masok hutan dengan trip melancong dalam hotel 5bintang. sebab tu la gigih sangat angkut teddy bear dia masuk hutan. lepas ni aku gerenti la dalam hutan kompem dia tak sempat langsung nak pegang-pegang teddy bear dia tu dah..tak pon mungkin dia nyesal sebab bawak natang tu masuk hutan..hahaha


okok mesti korang semua dok heran ann kejadahnya la aku merepek-repek panjang kat atas tu kan. aku cuma nak highlight kan pertanyaan kat korang especially yang girl ni...untuk apa sebenarnya budak tu nak hangkut teddy bear dia masuk hutan???? yang aku tau cuma ada satu jawapan yang aku kompem betol 100 percent. kebanyakkan girls yang bawak teddy bear kemana saja dia pergi hanya untuk nampak comel dan sweet. betol tak? to tell the truth aku jugak ada teddy bear. tapi aku tak pernah la pulak nak usung teddy bear aku tu kemana saja yang aku pi. sebab tu aku tak leh sangat nak terima hakikat ada orang usung teddy bear masuk hutan...sesweet mana pon korang atau secomel mana pon korang tak yah la bawak teddy bear tu..aku rasa baik la kau simpan teddy bear kau dalam bilik lagi baik kan?? tak luaknya sweet atau comel kau tu kalau tinggal sekejap natang tu dalam bilik....


betoool tak???










TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

8 comments:

Freaky said...

pernah masuk hutan masa zaman sekolah je. kat U tak masuk lg

ashafanie said...

masuk hutan???msa form 5 dlu ade kem mlibtkan plajr pesko, tp xsmpt join msk hutan sbb sbgai ktua badn unifrm kna jga bdk sakit...

kat kolej xde lg masuk2 hutn nni, tp mmg xsuke teddy bear..hahaha.. lg trfkir ape nyer bear smpai ke hutn pon nk d bwa, kalo syg sgt bear tu, xkan xsyg bear tu kotor nnti..hehe


::opppsss...trpanjang pulak..balas kunjungan di pagi hari smbil follow blog ni..

iQa said...

hahahahahaa agaknya kalu bajet genster cam aku ni bwk teddy meddy masuk utan ke pi laut ke konpem kena buang..agaknya kalu pi laut bawak teddy, konpem ngan aku2 kena buang dalam laut.. hahahhaha

ArulchelseA said...

masa kecik2 dulu penah duk dlm utan..besar2 masuk utn jugak lg..kih kih kih..

siti kektus said...

tak pernah nampak pulak p masuk hutan bawak tedy,

macam tak de keje je nak hangkut tedy tu semua, buat menyemak je, haha

sergeant keroro said...

mungkin sebab dia rasa teddy bear tu peneman dia, tu yang dia xleh tinggal :)

SoLy SoLicious said...

Ade entry khas tuk awak ^____^

http://soliciousstorynory.blogspot.com/2011/07/storynory-no-555-itu-chantik.html

Green Apple said...

singgah dari blog freaky..
follow erin... thx ye...