Tuesday, July 19, 2011

Bila Terpaksa Memilih Antara Study Dan Kawin Yang Mana Patot Didahulukan?

ok malas nak bermukadimah panjang-panjang. kita lurus kepada main point aku yah. sepatotnya tadi petang aku ada appointment dengan member aku ni. well to tell the truth permohonan kemasukan Degree aku tak berjaya. ok aku dah buat e-rayuan tu masa hari keluar result jugak at first memang aku nak hold dulu la malas nak buat rayuan lagi, tapi ada pegawai Uitm sendiri nasihatkan aku suruh buat cepat-cepat then aku pon apalagi memang terus buat la on the spot.




berbalik kepada tajuk diatas. yeah semuda umur aku ni rasanya tak banyak lagi kot orang yang berani nak amek risiko untuk berumah tangga melainkan mereka yang dah betul-betul stabil dari segi ekonomi dan mereka yang tergolong dalam golongan yang wajib kawen ja sanggup nak bina masjid ni. 


aku pernah disuruh membuat pilihan antara kawen dan study mana yang aku pilih? jawapan aku dari dulu kini dan sekarang...aku tetap pilih nak study dulu. at least aku nak ada degree. untuk pengetahuan sesapa yang taktau, dulu aku penah buat degree selama satu semester. dan atas sebab-sebab kecuaian aku degree aku tak menjadi dan tak dapat nak diselamatkan. so aku rest for 1year before aku tekad nak betul-betul further. 


now aku rasa aku dah mentally ready nak further la kan..soal kawen tu memang aku letak number 10 kot dalam hidop dan to be honest dari dulu sejak zaman aku bercouple sampai sekarang, pemikiran aku tak pernah pon sampai tahap nak kawen lagi. entahla benda ni tetiba ja terlintas kat kepala hotak aku sebab aku tengok member aku macam suffer gila tak buleh nak buat keputusan samada nak further or nak let go ja benda ni dan dia bakal berkahwen dalam tahun depan.


memang la orang cakap apa susah buat aja pjj. tapi pernah tak kau semua terpikir yang tak semua orang ada kebolehan multitasking ni..nak buat tiga kerja dalam satu masa..jadi wife, student dan worker! hebat kan? dan kalau aku di tempat dia pun aku rasa aku pon tak mampu nak buat keputusan bila dah jadi macam ni. that's why aku benci benci benci sangat dengan komitmen.


and the best part is member aku tanya apa patot dia buat sekarang? dan agak-agak kau apa yang aku jawab tadi???




TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

6 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

study 1st...

=)

kotak bulat said...

hehehe.. lau da jodoh..kawin je bila smpai masanya..

zezolla_atin said...

sapa yang nak kawen ni . haih si tangan like ni wat adik konfius laa . ahaha

SoLy SoLicious said...

kalo sy, pilih stdy 1st... sebab dgn ilmu kite boleh bwak diri nnti..kalo kwin andai kata xkekal, xde kelayakan,lepas tu?? *tett.. Andaian sy sje...heee...
Btw, kwin waktu usia muda pun nice what..teeheee

hadiee said...

kalau ada lelaki kaya, beriman, agamia ok, kawin lah tunggu apa lg. :D

btw, sekadar boleh bg pendapat, buat apa yg membahagiakan diri kita. jgn ikut org, trust ur heart. insyaAllah everything gonna be ok

iyan shazlind said...

kalau dah sampai jodoh, kawin je la...:)