Thursday, August 4, 2011

JOM BERMOTIBESI DI PAGI HARI.

pernah dengar tak qoute everyone makes mistakes? 




yapp sebagai manusia kita mesti akan buat silap. tapi the way kita handle silap kita tu la yang akan membezakan kita dengan orang lain. ada sesetengah orang sedar dia dah buat silap, tapi masih jugak tanak betul kan silap dia. ada sesetengah orang pulak bertindak bijak, bila da sedar kesilapan nya terus dia nak berubah.



tapi tak semua orang mampu nak betulkan silap masing-masing betul tak? kadang-kadang faktor keadaan sekeliling mempengaruhi tindakkan kita, samada nak terus buat silap atau ubah silap tu menjadi satu perkara yang betul.




bila dah jadi macam ni..perkara pertama yang harus kita persoalkan adalah hati. tanya hati kita. sanggup tak kita hidop dengan terus membuat kesilapan demi kesilapan. atau kita sebenarnya dah fed-up dengan kesilapan ini. kalau hati masih berdegil ingin terus membuat kesilapan maka terpulang lah pada tuan punya badan untuk mengunakkan akal pulak. fikirkan secara mendalam pros dan kontra keputusan yang bakal dibuat jangan nanti jiwa pulak yang merana kalau keputusan yang kau buat tu salah.




bear in my mind. silap tu adalah satu proses dalam hidop. dari kesilapan kita belajar untuk membetulkan mana yang patot. kesilapan pada kali pertama masih sempat untuk dibetulkan pada kali kedua. tapi andai kata kali kedua jugak masih terus melakukan kesilapan..maka peluang untuk dibetulkan pada kali ketiga amat tipis. jadi pesan aku gunakanlah peluang kedua itu untuk membetulkan segala salah dan silap kita sebaiknya.



NotaKakiErin : emmmm ummm
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

4 comments:

H.J said...

yep..belajar dari kesilapan..hehe

My Name is Mar said...

Kadang-kadang dak tahu itu satu KESILAPAN..
Tapi tak mampu untuk HENTIKAN..

Relevankah penggunaan ARCHIVE ketika berblogging?

Akulah Pak Lan said...

Jalan yang kau conteng tuh dah padam balik ka blum? hahaha

mR.bUnY said...

btui tu...kesilapan yg kita buat,kita akan nmpk kn,so org sekeliling la main peranan utk mnegur kn..