Tuesday, October 25, 2011

Tak Payah Mekap Pon Okay Kan?

semalam merupakan sejarah yang julung-julung kali nya berlaku dalam hidop aku since 2tahun yang lepas.



kenapa?



sebabnya semalam aku dah nekad dah buat perubahan secara drastik. dughh apesal la lately ni banyak siot cakap pasal perubahan entah...okok dun get panic yaww aku bukan nak berubah apa pon..it's just nak bagitau yang sekarang ni aku dah taknak ah pakai mekap-mekap semua ni pegi sekolah. so semalam dengan yakinnya dan dengan hanya berbekalkan pelembab aja kat muka pastu sapu sikit lipgloss maka dengan girangnya terus aku menuju ke sekolah.



betul la cakap orang. kalau kita ada keyakinan yang tinggi maka segala kecatatan yang ada pada kita akan pudar. yerpp betul tuh aku agree sangat-sangat! kalau nak diikut-ikutkan dulu masa aku tengah study mana adanya aku nak mekap-mekap ni..pegi kelas pon just tenyeh-tenyeh pelembab kat muka pastu pakai lipstick (nutrimetics) yang tak keluarkan warna tu tapi tahan lama...perghh serius rasa macam inesen habes time tuh.



muka aku ni dah la jenis bermasalah. kalau tempek banyak sangat mekap nanti buleh naik jerawat thats why dulu aku tak penah nak tenyeh apa-apa kat muka, time tu memang muka aku licin ahh sebab pantang pakai mekap. tapi satu ja masalahnya kot mana pon aku kena pakai lipstick jugak sebab nanti muka aku akan nampak macam orang sakit kalau tak pakai lipstick..mula la orang tanya aku ni sehat ke tak..apesal muka pucat la yada yada....dughh jadik untuk mengelakkan seribu pertanyaan tersebut..aku boh je la lipstick..senang cita.



now after dua tahun, baru la aku berani tak nak apply mekap kat muka dah. dulu sengaja ja pakai mekap sebab tengok orang pakai cantik...sekali naik jerawat bertubi-tubi pulak..so untuk mengkoverkan keadaan tersebut terpaksa la aku apply macam-macam concealer la foundation la bedak tabur la..segala mak nenek la last sekali muka aku jadi macam opera cina lak. mekap30inci tebal..aku guna semua tu just untuk tutup parut jerawat yang bapakkk gila hudussss menyampah aku tengok.



sekarang walaupon still ada parut tapi dah macam nak pudar..sebab tu lah aku dah tekad kalau buleh tak nak dah pakai mekap-mekap ni. aku akan sedaya upaya melimitkan penggunaan mekap...errr tapi tadi aku dah order nutractor thru online hehehe..ala beli tak semestinya nak guna kan?? saja aku order kot-kot la nanti satu hari aku memerlukan..senang tak payah nak kalut carik..siap ada dalam beg mekap...wahahaha.



so semalam jugak waktu lunch aku ngat nak singgah pizza. tapi disebabkan ketermengantukkan yang amat terus aku blah balik rumah tido...sedar-sedar je dah petang. itu pon mak aku kejutkan sebab nak pegi jenguk tok aku kat Juru. dengan muka selebet, tak tukar baju, basuh-basuh muka terusss zaasss naik keta ikot dorang. dalam keta sambung membuta sebelah adik aku..kah kah kah...terukk gilakkk perangai cikgu ni..bajet letih sangatkan kat sekolah tuh.



muka lepas membuta dalam keta...bangun jaa teruss ceria snap gambar bajet sorang-sorang..kesian.



then bila dah nak balik tuh mak aku tanya nak makan apa for dinner. gua senyap jerpp bagi chance kat adik aku decide kat mana beliau nak mencekik. buleh pulakkk dia cakap nak makan pizza..hahaha aku apalagi macam orang mengantuk di sorongkan bantal laah...laju ja mulut aku cakap...a'ahhh nak pizzaaa lahhh. lepastu baru laaa aku teringat 2,3 hari lepas dia ada tanya  pasal rega cream cheese yang aku beli untuk buat cheese tart tuh..aku tanya kenapa, dia cakap dia nak buat pizza. perghhhh buattt pizzaaa tuh...kau mampu ke? memang selama ni aku makan pizzaaa pon adik aku la yang buat kan #sarcastic.






khas buat tatapan umum yang merindui Mak aku...dibawakan live dari pizaa hut berhampiran rumah kami..hew hew hew



 Fei Mao versi wanita bertudung



 si penebar pizza..dok berangan macam mana la nak majukan bisness pizza beliau.



The Ultimate Cheesy 7 Pizza..tak sempat nak snap yang full sebab at that time semua dah macam patplohhari tak makan.



 mine....pergh tengok tu lelehan cheesynya yang yummmy...walaupon ampa dah tau aku tetap nak cakap yang bulat-bulat tu bukan pishh boll oteh.



 dengan begitu berhati-hati beliau memotong pizza tersebut..choihh potong ja macam mana pon..last-last nak masuk perut jugak kan....apadaaaa



 pompuan yang sebelah kanan tu memang tak reti nak segan kan..mana-mana ja kompem muka dia tersenyum simpul...nak nak pulak depan makanan..lagi la bertambah tak reti nak segan *ayat apakah ini?*



eksyen je nih..takan la aku nak telan seketul seketul cheese tuh..muakk oiii!




petang ni aku lepak pizza lagi...sebab ada hutang meal ngan adik aku. semalam nak order macam dah kenyang..so hari ni la kena bunjerr kan..sapa nak join jommmm!



kah kah kah sesuci embun pagi kan? #okthankbai




NotaKakiErin : aku memang suka letak title tak seiring dengan gambar pon, sigh!





TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

3 comments:

Muslimah Optimis said...

hahaha.. i pon xpakai make up lor.. kih2.. pakai bedak sejuk yang jenama happy tu je pi mana2 pon.. hehehe.. :-)

hai, bila u nak belanja i makan piza?? hehe

emy|farid said...

sesuci jiwa cekgu muka last tuh. hehehe best kot dpt makan piza, xleh blah ayat *fei mao versi pkai tudung. ahax.

comel pe

Erin Azizan said...

suci sgt kan...ahakz fei mao adalah seketul makhluk yg tak pernah lupus dr minda..wakaka