Saturday, April 9, 2011

Nama Saya Erin dan Saya Adalah Ahli Wajib Persatuan Salah Cakap...Oppsss!!

pernah dengar tak tentang Persatuan Salah Cakap....Oppsss!! ?




aku dah join site tu. disebabkan aku selalu salah cakap dan salah type maka aku rasa aku la insan selayaknya menjadi ahli wajib dalam persatuan tu. aku pon tak paham la kan kenapa everytime aku ghairah nak bercerita mesti time tu jugak la nak tersalah cakap. kalau salah type boleh undo lagik..salah cakap nak undo kat mana? memang jadi bahan la jawabnya.


ada satu malam tu, masa baru balik dari Kuala Perlis (kot) tak berapa ingat dah dari mana, Wani bawak aku ngan Dinie lepak-lepak chill kat Burger Cafe, Kangar. walaupon namanya lepek-lepak chill, tapi tak dak la chill sangat sampai tak order apa-apa kan..kurang-kurang pon mesti la ayaq suam splohgelas. time Wani ngan Dinie setadi menu-menu yang ada dalam catalog makanan tu aku dengan bangganya dan bersuara lantang meng-order sejenis ice blanded yang berperisa Butterworth kat waiter tu.


at fisrt macam tak dak respon dari waiter, tapi bila aku dah teruja sangat banyak kali dok sebut iceblanded Butterworth, Dinie pon naik pelik. dia try cari kat bahagian mana yang ada tulis iceblanded Butterworth tu. cari punya cari baru la dia tau ice blanded Butterworth tu sebenarnya ice blanded Butterscoth. bapak malu gilewww lewww. patot la waiter tu buat bonggak ja tak tulis dalam buku 555 dia masa amek order.


lepas tu, sampai ke sudah la jadi bahan benda ni. aku ni penghidap penyakit 'rumah sakit' sikit(rumah aku kat Butterworth) kebetulan pulak malam lepak-lepak chill kat Burger Cafe tu, penyakit aku pon mai..tu yang boleh tersebut iceblanded butterscoth jadi butterworth. habaq hang, masa aku dok setadi menu-menu dalam katalog makanan tu pon aku nampak perkataan Butterworth kot. sapa tak teruja kan..nama kawasan tempat tinggal di abadikan sebagai nama makanan..cuma tu je la..salah aku, tak baca dua tiga kali dulu before order..kan dah memalukan diri sendiri....t____________t.



tapi kiut apa salah sebut ni..at least kita create new word kot. contoh macam semalam, ngah dok gila mereng layan komen kat grup, boleh pulak aku aku taip perkataan RINSU(yess aku jugak seorang typo)...padahal aku nak taip perkataan RINDU kot..Kak Aima cakap perkataan RINSU tu comel. comel ke? hakhakhak.......


kbai.
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

2 comments:

Muslimah Optimis said...

hahahaha... lawak habih weiii..hihihi..homesick rupanya..lani xdok ngan parents ka??hihi

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

haha..

kita boleh geng..

hammer=hamster

subsidi=susbidi

hahaha