Friday, April 1, 2011

Saya single, saya okay.



just now terbaca entry Adam Zulhilmi...giler kentang lenyek ah targis macam dilanggar lori cerita dia. personally aku rasa Adam mesti dah trauma ngan kesah dia sebab tu dia lebih selesa berstatus single sekarang, well....anyway aku pon berkongsi perasaan yang sama ngan Adam. cuma kesah aku ngan Adam ja tak sama.


kalau Adam persoalkan kejujuran dan kesetiaan, aku pulak nak persoalkan tentang kepercayaan. bagi aku dalam satu relationship kita kena ada sikap saling percaya antara satu sama lain..yeah bunyi macam sama meaning ngan kejujuran la jugak tapi konsep dia tak sama. percaya, maksudnya kita yakin dengan pasangan. setiap tindak tanduk dia kita percaya (trust), maksudnya tidak ada sebarang pertikaian dalam sesuatu isu. jujur pulak bermaksud benar. maknanya disini..kita harus bercakap benar dengan pasangan. jangan sesekali menipu takot nanti terkantoi lagi susah.


jujur dan percaya antara dua elemen penting yang aku percaya tak semua orang boleh buat. kalau ada pon maybe golongan tu dah makin pupus sekarang ni. to be honest, aku agak ragu-ragu ngan lelaki zaman sekarang. aku tak cakap semua. pengalaman-pengalaman dalam hidop banyak buat aku berhati-hati. aku pernah buat silap, aku mengaku. tapi kesilapan dulu tu la banyak buat aku sedar yang lelaki macam mana yang boleh dibuat kawan dan lelaki yang macam mana jenis nak have fun saja.


sorry to say that aku tak percaya orang yang kalau selalu dok ungkap soal kesetiaan dan kejujuran tu adalah orang yang betul-betul setia dan jujur terhadap pasangan dia. bagi aku orang yang macam ni selalu reflect apa yang dia kata. makna nya kalau dia cakap dia jujur..sebenarnya dia bukan seorang yang jujur sangat pon. kalau ada yang nak menghentam..silakan. aku cakap ni pon based on pengalaman jugak.


bagi aku, selagi aku tak dapat cari sifat jujur dalam pasangan aku dan selagi aku tak mampu nak letakkan trust aku kat dia..selagi tu la aku rasa yang stay single ni lagi better. jujur aku cakap aku dah pernah tengok boyfren-boyfren curang terhadap gerlfren-gerlfrennya, hubby-hubby pulak dok sebok takel anak dara..apa lagi yang aku nak expect dari seorang lelaki? cukup la benda-benda ni semua.


walau macam mana pon aku bersyukur jugak sebab seawal ni Allah dah tunjukkan aku mana lelaki yang baik, mana yang tidak. aku terima setiap benda yang jadi ada hikamah tersendiri. well..as a perempuan opkos la aku sentiasa mendoakan agar dipertemukan dengan seseorang yang beriman yang dapat membimbing aku dan semoga Allah akan bukak kan balik pintu hati aku. so buat Adam harapnya lebih tabah, chill dan tak payah la kenang kan lagik kesah-kesah tu. tak perlu membenci dia, aggap saja yang satu waktu dulu, dia pernah memberi kebahagiaan buat Adam.


macam biasa la...I hate to talk about love!

okeh bai!
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

1 comment:

Cik EpaL HiJau (^^,) said...

ku sangka kan ku sorang saja yang trauma sebegini rupa.rupa nya ada lagi. huhu. tabah meghadapi dugaan hari demi hari. trpksa lupakan segala kenangan walau pon pahit.