Sunday, August 15, 2010

OH PENCURI

Haa kalau kat area perumahan aku ni ada pencuri. Pencuri tersebut memang la bijak sama bijak ngan Albert Einstein dah dan tersangat la pantas bertindak mengalahkan Michael Shumacher bawak keta lagi.
Pencuri tu bukannya tak pernah kantoi. Selalu ja kantoi tapi tak da la kantoi depan-depan selalunya orang akan sedar pencuri tu mencuri bila pencuri tu tertinggal bahan bukti kat lokasi kejadian..haish pelik gak aku kata bijak cam Albert Einstein tapi kantoi gak..ah gasak dia la jebon.

Ni lagi satu fakta sempoi pasai pencuri terbabit. Pencuri tuh suka sangat aim rumah No 134. boleh dikatakan sebelom bulan posa ni kerap giler rumah tuh kena pecah masuk ngan pencurik. hampir tetiap hari rumah tersebut dan segala isi bahannya dicuri oleh pencuri. Selalunya pencuri tersebut dengan bahagianya melakukan aktiviti mencurinya secara solo kerana motto(bukan motor enjin tu tau) beliau "prefer to be alone, jangan aku kena balun" 

Menurut cerita ahli falak sedunia, yang da menjalankan kajian mengenai kes ni. Depa menyifatkan bahawasanya pencuri ni memang seorang pencuri tegar. Buktinya setiap kali kantoi pencuri terbabit tak gentar untuk nak meneruskan aktiviti dia tuh..lagi bertambah-tambah nak mencuri ado la.. Sampai sekarang depa dok pening kepala dok pikiaq pasai benda ni. Pasai pa pencuri tu suka mencuri kat rumah yang sama? Kat kedai-kedai mamak pon depa buleh dok disscuss lagi pasai ni. Gusti ngan bola bukan lagi issue yang best untuk dibincangkan melainkan issue pencuri nan satu ni ja la yang berhari-hari depa dok cakap...hebat giler kan pencuri ni?

Dalam pada tuh, sempat la depa mengeluarkan notis pemberitahuan mengenai rupa bentuk sang pencuri ni. dan segala macam benda yang berkaitan ngan dia pon depa buboh gak..jom kita baca sesama eh.....

  1. seorang yang berpengalaman luas dalam bidang perbidanan sedunia.
  2. seorang yang gemarkan buah manggis.
  3. menjalankan aktiviti mencuri sekitar pukul 1.30p.m-4.00p.m.
  4. sayang akan binatang peliharaannya yang bernama si tompok.
  5. pada malam hari beliau suka tidoq awai sebab beliau memang tak tahan berjaga malam.
  6. baik hati sebab beliau tak curi banyak-banyak.
  7. beliau seorang yang sentimental..biler tengok citer hindustan mesti beliau teriak..
  8. beliau mencuri untuk keperluannya sendiri tiada pakatan lain dalam hal ini.
  9. baju raya beliau kaler coklat campuq kaler hitam.
  10. beliau memang suka coklat.
dalam penat dok pikiaq pi mai-pi mai tu kann, ahli rukun-rukun tingkap dikejutkan dengan berita terkini hiburan sensasi dari ahli jiran tetikus. Pencuri berjaya dicekup! Segala misteri-misteri yang selama ni cuba dirungkai pon terjawab dengan penahanan pencuri tuh. antara soalan femes yang depa pulun dok tanya kat dia.."chek curi apa?" "awat chek masuk curi rumah tu ja?" "awat tak dak benda lain da ka chek nak ambek?"blablabla..aku malas nak tulih panjang-panjang tang ni nanti tak dan lak aku nak bukak posa.

Jadi apa jawab pencuri tu ek?

"saya tak salah (besa la ayat pasrah orang salah kan). saya cuma curi benda tu ja, lain saya tak ambek. betoi saya tak muhung aiihh. saya ni da lama sangat nak benda tu tapi saya tak mampu jadi saya curi la. tuan rumah tu pon macam tak kesah jaa abeh kuat pon depa hingaq-hingaq macam tu ja. tak dak la sampai depa nak sumbat saya masuk lam lokap ka hapa ka. tiap kali saya kantoi ngan tuan rumah depa tak penah pon dok ugut saya macam-macam. depa dok bagi nasehat jangan dok ambek da la benda tu..lagu tu ja la depa selalu kata"

Yang menghairankan penduduk setempat ialah bahan yang dicuri oleh pencuri itu. ianya sangat unik, pelik serta agak jarang orang mahu mencuri benda tuh. benda apakah itu???


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

hanya sepeket Nescafe Mild 3in1
bahan bukti

dan sapa pulak pencuri terbabit kan?

tak laen dan tak bukan..jeng-jeng budak yang pakai baju kaler merah tu la...suci giler kan muka dia?


macam nak lempang sedas dua je kan biler tengok gambo ni??hahah ado aku kesah jebon??

jadi rumah saper yang sang pencurik masuk yea??

"mesti la rumah aku. ngok ngek betol la..soklan macm ni pon mau tanya ka..adess mental la lagu ni.....tang mana lagi aku nak robek kalau bukan kat rumah aku seniri..rumah kau boleh ker??"

komen tuan rumah yang dimasuki pencuri tuh?..sila komen sikit wahai tuan rumah...

"ERIN!!!!!cepat mai dok hidang ni da nak bukak posa da ni dok melangut kat depan laptop tu jaa keja hang..."

sekian.

p/s: jangan menom neskepe yerr nanti saket pala.....hehehehe
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

No comments: