Sunday, March 13, 2011

Berubah untuk buat perubahan.

Berubah.


ya hidop perlu berubah. tak mungkin boleh stay kat tempat yang sama. sedangkan masa itu sendiri berputar inikan pulak kitaran hidop kita yang confirm-confrim sentiasa terputar 24 jam seharian. perubahan itu penting. dalam hidop there's a few things yang aku nak sangat buat perubahan.


benda pertama yang aku nak buat mestilah aku nak delete semua masa-masa lalu aku. aku nak lupa semua benda yang pernah buat aku sedih. yang paling penting aku nak lupa semua kenangan aku kat tempat yang pernah aku huni selama lebih kurang 4tahun lepas.


tempat tu banyak sangat kenangan dengan orang-orang tersayang aku. banyak sangat benda pernah jadi kat situ dan kalau boleh aku nak lupa semua benda yang pernah aku lalui kat sana. aku banyak sangat belajar pasal hidop kat tempat tu. dari sekecil-sekecil benda yang aku tak tahu sampai la ke sebesar-besar benda yang aku tak pernah buat, aku dah try. aku nak lupa semua tu.


fokus aku sekarang untuk 4tahun yang akan datang. aku dah tak mau lagi jadi someone yang selalu ingat pada kenangan lalu yang selalu hidop dalam mimpi..mimpi yang masa lalu akan sentiasa berputar kembali. aku dah tak mau hidop dalam pembohongan lagi..dulu akibat terlalu yakin dan percaya dengan janji seseorang yang aku trust aku selalu berangan-angan yang apa yang dia cakap kat aku akan jadi kenyataan walaupon benda tu macam nonsense dan aku tahu agak susah sebenarnya untuk dia kota kan janji dia..tapi aku percaya jugak..apa boleh buat, masa tu aku masih lagi seorang budak perempuan yang sangat naif..damn! dan sekarang aku nak lupa janji dia.


sebab dia jugak hati aku dah jadi betol-betol beku sekarang. aku dah penat sangat jadi seorang budak perempuan yang naif yang percaya dengan cakap-cakap crap dia. kalau lepas ni aku susah percaya kat orang, jangan tanya kenapa. in this case aku tak salahkan dia..sebab aku tahu aku yang bodoh mudah percaya kat orang. I mean dalam dunia ni takan ada manusia yang boleh dipercayai, melainkan diri sendiri, right?


anyway tenks to XXXX ( I  cant pronounce his/her name ) sebab dia la aku belajar sumthing dalam hidop ni..and yah..orang luar tetap orang luar, yang takan pernah jujur dalam setiap percakapan yang dituturkan walaupon dia pernah cakap yang dia sayang kau sampai nak mati atau dia tak boleh nak imagine life without you..itu semua mengarut..yess totally crap okay. trust me, saya dah lalui nya.




seriously aku harap..aku mampu delete semua benda yang aku mentioned kat atas.


NotaKakiErin: aku nak tukar link belog ni dalam waktu terdekat.
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

3 comments:

Adib said...

kadang-kadang aku rasa coolnya kalau aku ada amnesia..

Erin Azizan said...

amnesia..hilang ingatan sementara je..hilang ingatan terus la adib..senang..

~nsar~ said...

aku suka weh.... suka banget entry nih.... =D... tapi x mau lupa pada kenangan lalu... biar la dia tersimpan di lubuk ingatan yang pling jauh.. bila aku teringat aku akan senyum sorang2... itulah aku dulu...

pada dia yang sangat bermakna pada aku dulu... aku akan teruskan berdoa... berbahagialah wahai lelaki... walaupun dah hancur lebur hati ni... aku dah maafkan dia... agar dia Allah izinkan hidayah... berubah menjadi lelaki yang lebih baik...