Tuesday, March 1, 2011

Lama menghilang ada sebab, sebok ngan budak-budak al-maklum la dah jadi mak budak (?)

status : entah la...hahaha agak blurr sikit


walawei rasa macam dah laam tak wujudkan status kat belog bacin ni. cemana nak ada status aku pon dah lama tak update ann dah berhapak kot...kahkahkah padan muka belog ni ann..sejak sebulan dua ni kekurangkan kaseh sayang pulak...aiihh teruk betol owner ni ann gelak kat belog senirik..ish ish belog sapa la tu kan..


naik pinau pulak mata aku dok type perkataan belog banyak-banyak aishh..*mengeluh sekali lagi


humm kat mana nak mula yaa..orait la mula ngan tarikh hari ni la. hari ni dah masuk 1 haribulan. bermakna dah sebulan la aku dekat SK Kuala Perai as a math teacher..dan jugak dah masuk bulan kedua aku kat Matahari Tuition Center. fuhh..memang kalut la hidop aku sejak sebulan kebelakangan ni. mana nak bajet masa kat sekolah lagi lepas tu balik rumah tak sempat nak rehat terus get ready pegi tuition pulak.


penat tu tak payah cerita la macam mana. ada satu time tu aku penah terpikir nak resign ja keja kat tempat tution tu..tapi kesian pulak kat Teacher Rasiah..aku rasa macam dia still perlukan aku kat situ..dush-dush..ni yang buat aku serba salah kalau nak berhenti pon. *bajet macam orang penting pulak kan..

Adli Ehsan..kitorang pangey Ehsan intan payung..memang intan payung pon budak ni, jeles tengok aku beramas mesra ngan bebudak lain.


akak Erin yang bajet nak comel cam Ehsan..haha comel apa...


nah..hambekk ni kita bagi layan gambar Ehsan yang kiut miut...adeesss ni yang tak sabar nak tawen ni..leh anak anak comel perangai tak betol macam ni..


okeh..as i promised..ni la gambar Faidhi si jantung pisang aku..dah la comey pandai lak tu..too bad aku tak leh nak snap pic ngan dia sebab Ehsan cemburu..ciss cisss...

percaya tak dalam masa sebulan ni memang aku tak sempat nak pikirkan apa-apa pon. kadang-kadang tu nak kontek kawan-kawan pon tak sempat. yang aku tau balik rumah lepas tuition, mesti nak kena siapkan lesson plan, pastu cari bahan-bahan nak mengajar untuk hari esok kat sekolah. may be kalau cikgu-cikgu yang professional tak dak masalah macam aku kot..disebabkan aku ni masih lagi guru amatur (ada ka istilah macam ni) maka terpaksa la aku buat preparation dulu tak buleh nak simply ajar jaa kang tak pepasal ada pulak students aku yang fail paper.


*jap-jap..aku ada berita best ni..ada student aku yang dapat fullmark untuk paper math yang aku set last week...fullmark okay! tetiba pulak..besa la mood aku maseh berbangga dengan student tersebut.


dan dalam sebulan ni jugak, aku sedar yang aku sememangnya mempunyai masalah  untuk bangun pagi yang amat serius..tapi takda la sampai masuk kes-kes memonteng lagi kan..mungkin jugak aku la satu-satunya cikgu dalam dunia yang susah amat nak bangun pagi..bangun pon ngam-ngam ja untuk bersiap dan teruss setat engine keta..(selalu tak sempat nak panaskan engine) dan teruss pecut pegi sekolah..alahai mentang-mentang la sekolah tu dekat jaa ngan rumah aku kan..apalagi aku pon makin betambah malas la nak bangun awai-awai ni..ish-ish..


semua ni cikgu SK KP..nmpak tak dua rang budak lelaki yang kat belakang tu..sorang namanya Izwan..sorang lagi Fitri..Fitri yang macam berisi sikit *ada sebab aku eksplen pasai Fitri ni..(both of them bakal cikgu muda masih praktikal kat SK KP


okay, nampak tak budak baju kaler cokelat yang tersengeh selebar-lebar alam tu? haaa sengeh leber sebab di belanja Cikgu Fitri makan eskrem kornetto..sigh padahal aku yang jual eskrem tu..dia pulak yang belanja..hoho


agak-agak ann ada tak serum-serum nak bagi rajin bangun pagi kat farmasi? kalau ada please inform me A.S.A.P aku nak beli la dalam sepuluh botol...buat bekal!





TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

No comments: