Tuesday, November 16, 2010

Yayy baju raya dah siap!

jom update pasal raya pulak eh.


so tomoro dah raya..sewiyously, macam tak raya pon ada kan..apa yang best bila sebut pasal raya ni? tak de yang best melainkan mendapat sepasang atau dua, tiga pasang baju raya. tapi melampau la kan, raya haji pon nak berpasang-pasang baju baru..sepasang is more than enough, i guess.


selalunya aku takde la galak sangat nak berbaju baru, cuma this time, secara kebetulan baju raya yang tak siap masa raya puasa yang lepas ada, dah tu baru jerr disudahjahitkan oleh puan emak yang sangat comel. baju aku tak siap hari tu gara-gara si tukang tailor salah gunting. dia cakap kain tak cukup. hey hello 2 meter untuk buat baju tu sangat cukup okeh. alah macam la aku tak tau..dia salah potong kain sebenarnya. tak pe aku maafkan dia. sumpah ah lepas ni tak de ah aku nak upah-upah kat tailor dah.


sewiyously jugak aku memeng hundred and ten percent tak percaya dah kat tailor. dah la first time upah kot, sebab sebelum ni aku lebih senang beli yang siap dah kat butik jerr, senang dah beli terus pakai tak payah tunggu-tunggu, leceh la. hehehe sebenarnya nak cakap aku ni mana la mampu nak upah segala,mahal weh upah. ala beli kat butik senang kot, harga baru seratus, dua ratus...murah kot..dah tu boleh dapat baju yang cantik siap sulam, kerawang,manik-manik segala. memang puas hati la.


dipendekkan cerita,sambil guling-guling hentak kepala kat dinding, aku paksa mak aku suruh beliau menyudahkan jahitan tu, sebab aku tanak upah tailor dah. naseb baik la beliau memahami gejolak perasaan dihati..kalau tak aku rela jerr biar kain tu kat situ, tak payah kasi orang upah. tak sakit hati.


dan hari ni dengan bangganya aku dah boleh melaungkan kat dunia yang baju raya aku dah siap! yayy dah siap weh..besok balik kampung, boleh tayang kat orang kampung! macam la baju aku tu best sangat kan..nak tayang segala. tak kesah la janji bertukar jugak. kau ade?


eh eh..nak cakap jugak kat abang yang comel ni, yang baju Erin dah siap weh, tak payah risau keh, meleleh air mata kot kalau tengok besok.


ni semperna raya haji jugak, Gadis Kampung dengan rajinnya membuat kad ucapan hari raya yang sangat kreatif. tu pon dia jerit kat kotak jerit sebelah ni suruh gi amek, aku dah amek petang tadi. tapi malam ni pulak yang baru updatenya. awak tak kesahkan wahai Gadis Kampung yang comel? hiks..well, million tengs to her. sangat chun!




apa lagi ek?


oh ya...aku tak buat ucapan hari raya lagi ni. so kepada semua umat Islam diseluruh dunia, kawan-kawan, kesayangan (s), kepada family yang terchenta, family angkat, sayer ucapkan selamat menyambut hari raya korban yerr. akhir kata dari sayer..lakukanlah pengorbanan seikhlas hati tanpa mengharapkan sebarang pembalasan dan majulah sukan untuk negara.


sekian.


NotaKaki : beb kain yang you beli kat I tu, tengah dalam proses nak disiapkan. dun worry dah siap nanti I'll let you know.
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

2 comments:

IFA Athirah said...

Selamat Hari Raya Korban!!!yeay!raye2x!! :)

erin azizan said...

yayy rayerr..selamat hari rayer jugak!