Thursday, May 26, 2011

Aku Tak Suka Kena Paksa. Jangan Kacau Aku Buleh Tak?




kadang-kadang aku tak paham sangat ngan kerenah orang yang suka dok buat sale ni ala macam mana nak cakap eh bagi ampa paham? macam ni dalam satu hari kehidupan kita mesti kita penah jumpa people yang buat market dengan cara nak tarik kita involve dalam business depa. senang cakap people yang involve dalam bidang MLM la!


of course tak semua tapi most of them yang terlibat dalam bidang ni, selalunya macam nak tarik kita join depa dengan cara yang agak tak berapa nak kena la. contohnya depa sedaya upaya nak tarik kita join depa dengan cara memaksa atau menekan kita. senang cita lagi depa suka nak psiko kita. betul tak?


aku kalau terjumpa ngan species makhluk yang macam ni, typical jawapan yang aku akan bagi kalau depa suruh join aku akan cakap "nantilah" "tanaklah" "tengok dululah" "tak minatlah" "takda modal lah" and sooooo on. agak kalau depa macam memaksa jaa aku terus blah buat bodo. orang yang tak reti bahasa macam ni layaknya layan macam tu je la. paham-paham sendiri la dah kalau orang cakap tanak tu tanak la jangan la dok paksa-paksa yerr.


aku rasa bukan aku je kot yang ada masalah macam ni kan? ni aku tengah pikir cemana la nak mengelak dari satu makhluk ni..tak habes-habes nak takel aku join dia. huh dasar tak paham bahasa! 



NotaKakiErin: aku memang tak minat nak buat sebarang jenis busines so JANGAN ada sesapa yang ajak aku involve benda-benda merepek ni lagi!







TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

4 comments:

JIJI YU said...

ko ketok je dahi die dgn heel ko

Erin Azizan said...

kalau la ketuk2 kepala org tu legal dah lama aku ketuk pala dia.

ena meina said...

tgh jd kt ena skung nh..huhu
kalo kwn sndiri cm ner?
x ker rse serba slh..haish..
tp 2uh lah..

Adib said...

melayu lingkup melayu ni..