Tuesday, May 24, 2011

Tak Perlu Kecewa Sangat Lah.

KECEWA?


pagi tadi seorang sahabat aku dilanda frust menonggeng yang amat. dari suara dia, jelas menunjukkan betapa dia kurang bersemangat. aku pulak sebagai insan yang suci murni disukai ramai yang sebenarnya masih blurr almaklumla baru bangun tidooooo pon cuba menenangkan beliau dengan sebaik mungkin.


setelah dikenalpasti punca permasalahan beliau, aku pon macam terpikir sumthing. mungkin aku jugak senasib ngan beliau. time tu aku sendiri taktau lagi untung nasib aku. then beberapa ketika pastu ngan keadaan yang sangat selebet, teruusss aku speed gear kaki mencacak turun ke bawah (bilik aku kat atas). dan seketika kemudian internet pon di-on kan.


maka dengan keadaan yang separa nerbess aku pon memasuki website iteewww. ternyata tepat sekali ramalanku. ala yang macam lagu Ramalanku Benar Belaka nyanyian kumpulan Umbrella tuh. memang tepat setepat tepatnya la. tak da yang tepat melainkan yang tepat-tepat belaka.


"Dukacita dimaklumkan....blablabla...."


masa aku baca benda alah tu aku macam " hooookeyyyh fine, tanak kasik takpe..tengok la hessokk aku santau terus system kompiter depa ni, saja dengki ngan aku leeteeeww sebab tu takmau bagi aku dapat!"


dialog kat atas ni mungkin akan terucap kalau aku betul-betul tak kuat semangat. tapi yang bestnya dialog kat atas tu langsung tak keluar pon dari mulut aku..hatta dalam hati aku sendiri pon tak terlintas nak berkata sedemikian rupa. aku memang betul-betul pasrah ya amat. Tuhan dah kuatkan semangat aku nampaknya.


to tell the truth, aku tak kecewa, frust atau heart-broken langsung dengan peristiwa hari ni. aku siap buleh bagi kata-kata pendorong kot kat sahabat aku tu. nak buat macam mana kan, dah bukan rezeki, buat apa nak semak-semak otak pikir benda yang bukan jadi hak milik kita lagi kan. sahabat aku memang frust kot ye la bukan senang kami nak lepas semua ni. baru je lepas first stage dah get ready untuk ke stage yang seterusnya pon..tapi last-last kecundang jugak.


dia macam pelik ngan aku, sebab aku tak frust sangat, aku cuma cakap kat dia yang aku tak menaruh harapan yang tinggi sangat. memang berharap, tapi tak da la sampai berharap sangat-sangat, sekadar yang patot saja la. satu lagi aku dah memang pasakkan dalam kepala hoootaaak aku kot dari awal-awal lagi kami mula game ni. kalau dah memang rezeki aku, aku akan menang, kalau tak..mungkin Allah dah tetapkan yang lain untuk aku..sesuatu yang lebih baik dari ini..nevermind lah. aku tak kesah pon.


mungkin sebab tu la kot aku tak berapa nak kecewa sangat kan. alhamdulillah sekarang ni banyak perubahan dah aku buat dalam diri aku. lepas dari kes pagi tadi aku dah sedar yang aku dah semakin positif sekarang ni. walhal dulu aku agak emosi jugak la kalau ada ja benda yang buleh buat aku kecewa. mungkin jugak dah terlalu banyak sangat rasa kecewa sampai aku dah imune..dah tak rasa apa-apa bila kecewa lagi sekali..entah la..tapi yang penting sekarang aku dah mula sukakan sifat positif ni sebab sifat ni la yang buat aku rasa sentiasa tenang.


so those out there..aku sarankan kalau kau semua nak rasa tenang dan damai amalkan la sifat-sifat positif jangan terlalu memikirkan sangat benda-benda yang buat kau kecewa tu. percaya pada janji ALLAH yang setiap kejadian itu ada hikmahnya. so be cool and always chill yaww~~






sekian, terima kasih!


NotaKakiErin : pagi tadi aku check result MEdSI hari tu, aku kecundang untuk ke next stage =)
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

2 comments:

angah said...

relax...

meaw said...

pehhhhh,panjang giloooooo! terkeluar abih lidah den baco,wekekeke..btw, apa yang terjadi kita mesti bersabar even diri sendiri pon susah nak terima kenyataan...

cuba lagi untuk medSI tu kay, selagi peluang ada,selagi tu kita gunakan dengan sebaiknya,tak semestinya kita tak layak untuk next stage but...must be strongly for do da best !