Tuesday, May 17, 2011

Bila Aku Jatuh Cinta.

tajuk diatas tidak ada kena mengena dengan diri penulis diharapkan anda semua tidak tersipu-sipu malu atau tertanya-tanya adakah penulis sedang mengalami fasa seperti yang dinyatakan pada tajuk diatas dan sebagainya.


tanpa melengahkan masa lagi ayuh lah kita kembali ke pangkal jalan. tadi masa aku berbelog jogging, aku terlihat ada satu belog ni. aku taktau la belog tu personal ke tak..kalau personal opkos la dia private kan? tapi masalahnya tidak pulak si pemilik belog tu private..makanya aku pon suki-suki la terjah sampai bergegar belog tu..sementelah entry dia pon tak da la banyak mana dalam masa seminit aku dah boleh khatam belog dia..hebat ann?




yang membuahkan persoalan dibenak aku ni semua entry dia berkisarkan pasal awek dia ja. bukan aku nak dengki mahupon jeles jauh sekali berdendam. cuma aku pelik..aduii laa lelaki tersebut seperti agak terluka dengan sikap si aweks tapi masih tetap menerima si aweks dengan penuh kasih sayang. paling best si lelaki iteww membuka segala keburukkan si aweks dekat entry dia..dan yang agak best jugak si aweks dengan tanpa segan dan silu mengkomen entry tersebut. dan mereka saling meng-link-kan antara satu sama lain.




aku melihat dari perspektif lelaki ni la kan. dia teramatttt gila bapak sayang kat si aweks. walaupon si aweks ni pernah menghina keluarga si lelaki, atau pon mengungkit setiap benda yang dia buat untuk si lelaki dan pernah mengeluarkan perkataan kesat kepada si lelaki..si lelaki tetap sabar melayan kerenah si aweks. malah si lelaki pernah menyenarai pendek kan perangai buruk si aweks untuk diubah. humppphh...




aku macam pelik jugak kan..adakah si lelaki ni dah betol-betol merendahkan ego dia sebagai seorang lelaki demi menerima si aweks? takan dia tak rasa papa bila si aweks menghina family dia, menghina dia dengan menggunakan perkataan-perkataan kesat...dan macam-macam lagi la..pfttt kemon la weh aku sebagai manusia yang agak normal ni pon tercabar kot kalau dengar orang hina family kita. kalau aku jadi bro tu aku dah let go kan aje pompuan tu..haper dia hingat dia tu berdaulat sangat ke nak hina-hina orang?


mungkin betooooll kan kata orang bila dah jatuh cinteee semuanya indah belakee. kentoott yang busuk pon buleh jadi wangi bila hati dah suke. tapi satu je la aku nak hingatkan kat sini kita tak boleh pikir yang kalau kita suka kat somebody tu kita hanya akan suka dia aja...masalahnya orang tu ada family kot. besok-besok ni kalau kau nak kawen, kau bukan kawen dengan dia aje..kau kawen dengan family dia sekali kot..jadi pikir-pikir la banyak-banyak kali yerr.


ok habess dah tazkirah aku. kalau tak setuju ngan aku buleh tinggaklan link jom kita buat diskusi pasal benda ni.


bye.!
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

7 comments:

Halimatun Sa'adiah said...

perghhh...de jugak org buta cinta smpai mcmtu ek..
siap de belog..

SITOT said...

ade kawan tu cakap.. cinta ibarat kentot.. kalau kite lepaskan.. ianaya lega.. fuhh..
kalau ditahan lagi merana.. wawawa.. tak leh blah,.. haha.. just new here.. :)

Odd Casablancas said...

Kalau carik anak yatim nestapa boleh?Hehe.

Muslimah Optimis said...

huhuhuhu...xtau nk komen...

Atok Cing said...

cinta...perlu ke cu...of cos la kn...tapi better cinta lepas kawin..mcm atok ni ha...bahagia ngn nenek skunk ni..ahaha

♥yaya budak suka embun♥ said...

blog sapa?? NAMI ka?? wakakakakakakaka

IFA Athirah said...

ak mcm blh agk je blos sape tu.tp x pasti btol ke x :)