Saturday, January 1, 2011

2011...tolong la jadi baik untuk saya please.


assalamualaikum!


syukur alhamdulillah, selangkah lagi kita ke tahun baru maka selangkah jugak lah kita mengahampiri hari kematiaan kita..oleh itu kengkawan..tak perlu la kita ghairah sangat dengan sambutan-sambutan tahun baru ni..bukankah berserhana itu lebih elok?...ewaahhh berbahasa kita hari ni yerr..


aku tak tau kenapa, hari ni lain sangat aku rasa. hati tak tenang..sedangkan orang lain dah happy-happy dengan azam baru, aku maseh lagi mendung. itu jugak antara sebab-sebab kenapa lately ni belog aku sunyi dari sebarang karutan aku. terima kasih untuk si comel kesayangan yang menegur di fb semalam. kalau tidak mungkin tak terupdate lagi la belog ni.


sebenarnya banyak yang aku pikirkan terutama sekali tentang hala tuju hidop.bila umur semakin bertambah, maka makin banyak yang harus dipikirkan. ya..aku masih muda. itu pendapat orang. tapi adakah mereka sedar yang di usia semuda aku ni sepatotnya aku telah memperkasakan diri untuk berjuang? dan tahukah mereka sehingga saat ini aku masih terus mencari kekuatan untuk memulakan kehidupan baru..hidop semakin hari semakin sukar. kita tak mungkin akan terus kekal di takuk lama. jadi dari sekarang la perlu pikir tentang masa depan.


aku tinggalkan 2010 dengan sejuta kedukaan yang amat dalam. kalau lah otak aku ni boleh delete semua benda yang menyakitkan tu..sumpah aku delete. walau macam mana pon aku still bersyukur dengan setiap kejadian yang jadi dalam hidop aku. tanpa kejadian-kejadian menyakitkan tuh, aku tak mungkin kenal lagi diri aku sekarang. banyak aku belajar dari kesilapan lalu..terlalu banyak nak di ungkap,..apa yang pasti aku sangat-sangat menghargai setiap saat kehidupan yang lalui sekarang. terlalu berharga untuk disia-siakan.


alhamdulillah aku lebih positif sekarang. aku nak sangat-sangat kekalkan sifat positif ni. dah terlalu banyak aku curahkan air mata sia-sia sebelum ni. yaa, aku memang seorang yang mudah menangis. itu fakta yang nyata tentang aku. terpulang kalau ada yang ingin mempersoalkan tentang kekuatan dalaman aku. mungkin bagi sesetengah orang, perempuan yang mudah menangis ini lemah dalam segala soal..pada aku itu pandangan masing-masing. ya terpulang.


azam aku di tahun 2011 amat tinggi. banyak yang perlu diperbaiki. kesalahan lalu harus ditebus. laluan untuk mengejar cita-cita tak semudah yang aku sangkakan. banyak liku. mungkin disaat ni Tuhan masih lagi menguji sejauh mana aku mampu bertahan. aku percaya dengan pada janji Tuhanku yang satu...


"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupanya"


bagi aku, setiap yang jadi memang ada hikmah tersendiri. percayalah aku dah melalui semua proses tersebut dan sampai masanya untuk aku bangkit dan tak putus-putus aku utuskan doa pada Dia agar memerlihara hidop aku selama masih menumpang di dunia ini.


apa yang aku harapkan, semoga tahun 2011 bakal merubah hidop aku dan dilimpahi dengan segala rahmat dari Allah..sesungguhnya aku pernah terleka dengan dunia khayalan yang aku cipta. semoga Allah mengampunkan aku. dan aku benar berharap semoga tahun ini benar-benar "menjadi" untuk aku.


amin ya rabbal a'lamin.
TENKS FOR READING


LIKE ITU MAKSUDNYA SUKA

5 comments:

Shuff. Samsuddin said...

InsyaAllah, 2011 ini akan jadi baik.
Kalau jadikannya jahat, maka jahat lah dia.
BAHAHAHA :D

msTeddy said...

hepi new year erin..aku doakan 2011 kau akan selalu hepi..amin

erin azizan said...

@shuff
betol tu..walaupon macam cliche tapi ada kebenaran disitu.

@adib
aku pon doakan kau hepi2 jugak..weee

Dinie Berr said...

tahun sentiase baik.... kte je yg baik o x.....
renung-renung kan.... selamat beramal...... :D

erin azizan said...

@dinie
mmg thun sllu baik...pokok pangkalnya diri kita seniri yg mencorak..kalau kita corak dengan baik..then baik la jadinya.